2009. június 17., szerda

A szoftver hangot ad a gyermekeknek


Az infokommunikációs technológiák könnyebbé teszik a fogyatékkal élők hétköznapjait.

„Milyen volt ma az iskolában?” ez egy szoftver, amelyik a fogyatékkal élő, agysérült gyermekeknek segít gyorsabban kommunikálni. Ez a rendszer az Aberdeen-i és a Dundee-i egyetemek számítástechnikai tudósainak és a Capability Scotland nevű szervezet közös projektjének az eredménye. A Renfrewshire-i tanulók a Corseford iskolában először próbálják ki. Az Aberdeeni Egyetem természettudományi és számítástachnikai iskolájából Dr Ehud Reiter azt monta, hogy a "How was school today? rendszer szenzorokat használ, swipe cártyákat,és egy felvevő rendszert, arra, hogy összegyűjtse az információkat, amelyeket a gyermek az iskolában megtapasztalt a nap folyamán. "Ez fordítható át egy történetté a számítógép által – egy természetes nyelvi generációt használva – amit a tanulók hazaérve megoszthatnak. "A rendszer interaktív elbeszélésre van tervezve, amely megengedi a gyermekeknek, hogy könnyen meséljenek az skolai napjukról és gyyorsan megválaszoljanak direkt kérdéseket." A Dundee-i Egyetem számítástechnikai iskolájából Rolf Black azt mondta, "Egy gyermeknek, aki komoly motoros sérüléssel él, és nehezen vagy egyáltalában nem tud beszélni, nagyon nehéz fenntartani egy beszélgetést, és ezért gyakran rövid egyszavas vagy néhány szavas válaszokat ad. "Elmondani egy hosszabb történetet, gyakran egy kommunikációs eszközre van szükség a mondatok megformálásához. De ez sok időt vesz igénybe és sok türelemre van szükség a beszélgetés fenntartásához és kézben tartásához.” Sue Williams, aki vezető oktató a Capability Scotland's szervezet Kilbarchan-ban található Corseford iskolájában, mondotta: "Hétközben ezt a rendszert használtuk és nagyon hasznosnak találtuk a tanulók, a tanárok a a terapeuták és szülők számára. Megengedi a gyermekeknek, hogy kontrollálják a beszélgetést, anélkül, hogy segítséget kellene kérniük tőlünk.” Nicole Vallery és Rebecca Clelland, Corseford két tanulója tesztelte az új szoftvert. Nicole, 11 éves és agysérült, azt mondta: "Boldog vagyok, hogy részt vehetek a „Milyen volt ma az iskolában” című projektben. Jó érzésekkel tölt el, mondta. Rebecca elmondta: "Valami különleges volt, amit élveztem” Nicole' mamája, Jan, azt mondta: "Nagyon örültünk a program használatának, amikor meghallottuk Nicole történetét. "A program megengedte neki, hogy könnyen meséljen és megválaszoljon kérdéseket. Felgyorsulva több interakcióra válik képessé és a nap szerkezetéről is tájékoztat minket." Tervek vannak arra is, hogy megvizsgálják hogyan tud a rendszer segíteni különböző fogyatékkal élő gyermekeknek A projektet a Mérnökök és Fizikusok tudományos kutatási (EPSRC).tanácsa támogatta. .

IT3 komment: Az infokommunikációs eszközök megkönnyítik a fogyatékkal élők mindennapi életét. A korrekciós folyamat tovább folytatódik: egy élő naplóvá válik, amely fejlesztheti a kommunikációs képességeket. Az elektronikus élményfüzet azonban hosszú távon kockázatokat is rejthet: nagyon el lehet vele kényelmesedni, ha egészséges emberek használják.

Forrás: http://news.bbc.co.uk

Nincsenek megjegyzések: