2010. április 9., péntek

Virtuális világ a Szingapúri Ifjúsági Olimpiára


Egy szingapúri kezdeményezésben oktatás, sport és virtuális világok kapcsolódnak össze.

The Infocomm Development Authority of Singapore and Singapore Youth Olympics Games Organising Committee have announced the launch of the Singapore 2010 Odyssey, a new virtual world centered around the upcoming 2010 Youth Olympics. The games aren't until the end of the summer, but the project has been in the works for a while. Singapore issued a tender for bids on the project in March 2009. According to the site, the ultimate winner of the project was a consortium led by ST Electronics (Training & Simulation) Pte Ltd. The free-to-play downloadable, 3D world is aimed at youths around the world and features a futuristic setting looking back at the first Youth Olympic Games in Singapore. It provides an Olympic-themed world with games, social networking, and education. Activities are based on the 26 Olympic sports as well as the overall values the Olympics strive to promote. One interesting feature is that many of the games are multi-player competitions organized as in-world events. Rather than rankings based on general points, though those are possible, users will compete together in events like archery, hurdles, and swimming. Users also have the opportunity to design their own 3D content. Singapore 2010 Odyssey is pushing that program specifically through schools. So far students from NUS High, Nan Hua Secondary, and Hai Sing Catholic have piloted the program to create in-world content, but it will be rolled out to other schools in the coming months. Currently Singapore 2010 Odyssey is only available for PCs, but the FAQ says the consortium hopes to launch a Mac version soon. The world has been in a closed beta since October 2009.

IT3 komment: A virtuális világok Second Life utáni hulláma kevésbé általános és/vagy üzleti rendeltetésű, viszont az új közegek célzottabb közönségnek készülnek. Egyre több az oktatási célú, például a nyáron megrendezésre kerülő Szingapúri Ifjúsági Olimpiára készült is ebbe a kategóriába sorolható. A felhasználók érdeklődésük kiélése mellett közösségi hálózatok építésében és többszereplős online játékokban is részt vehetnek. A délkelet-ázsiai városállam infokommunikációs technológiákban betöltött növekvő szerepét bizonyítja, hogy egyre több híradás érkezik ottani kezdeményezésekről.

Forrás: www.virtualworldsnews.com

Nincsenek megjegyzések: